Gegevens gebeurtenis

Locatie: VVBAD Berchem
Straat: Statiestraat 179
Plaats: 2600 Berchem
Soort gebeurtenis: inspiratiemoment, openbare, bibliotheken, beleid
Georganiseerd door: Maarifa
Meest recente activiteit: 27 Okt 2014

Naar Outlook of iCal (.ics) exporteren

Omschrijving gebeurtenis

Maarifa organiseert samen met Cubiss een gratis inspiratiemoment voor openbare bibliotheken op dinsdag 4 november van 10.00u tot 13.00u bij de VVBAD.

Inschrijven kan door een e-mail te sturen naar alexanders@maarifa.be en dit voor 30 oktober. Deelname is gratis, inschrijven is verplicht.

De culturele sector krijgt rake klappen. De besparingen die worden opgelegd zijn reëel en onafwendbaar. Nederland heeft dit een aantal jaar geleden ook meegemaakt. Maarifa en Cubiss willen samen met de sector nadenken over hoe openbare bibliotheken ondanks het moeilijke klimaat toch een nieuwe richting kunnen inslaan.

Marjan Middelkoop is senior adviseur beleidsontwikkeling bij Cubiss en zag heel wat goede en minder goede initiatieven bij Nederlandse openbare bibliotheken tijdens hun besparingsjaren. Mogelijks kunnen de Nederlandse voorbeelden inspirerend werken voor Vlaamse openbare bibliotheken. Wat ging goed? Maar vooral: welke verkeerde keuzes heeft men gemaakt bij de besparingen?

Marjan wordt bijgestaan door Sheila Schuijffel. Sheila is teamleider Strategie en Ondernemerschap bij Cubiss.

We willen graag in debat gaan over de toekomst van de Vlaamse openbare bibliotheken, met als doel van de sessie een aantal inspirerende ideeën mee te nemen om het beleid te gaan sturen.

Marjan en Sheila zullen telkens kort een praktijkvoorbeeld naar voor brengen, waar we dan in groep over in debat gaan.

Iedereen met een hart voor de bibliotheeksector is van harte welkom.

Alexander Stierman
Maarifa bvba
mail : alexanders@maarifa.be
web : http://www.maarifa.be
linkedin : http://be.linkedin.com/in/alexanderstierman

Prikbord

Opmerking

Bevestigen voor last minute: inspiratiemoment 4 november - deelname gratis - inschrijven verplicht om opmerkingen toe te voegen!

Word lid van Kenniskantoor

Bijwonen (1)